Amaçlar ve Program Çıktıları

Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Program Öğretim Amaçları şu şekildedir:

ÖA1 Basılı ve dijital ortamda bulunan veri ve bilgi kaynaklarını sağlama, depolama, kataloglama-sınıflama, dizinleme, bu kaynaklara en kısa sürede erişimi sağlayarak yararlandırmaya sunabilme;

ÖA2 Veri ve bilgi arama, bulma, değerlendirme, düzenleme, kullanma, yönetme ve bilgi/bilgi ve iletişim teknolojileri /medya okuryazarlığı bilgi ve becerilerine sahip olma;

ÖA3   Kütüphanecilik, arşivcilik, belge yönetimi, dokümantasyon, bilgi ve iletişim teknolojileri gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olarak çalışacakları kurum/kuruluşlarda `bilgi ve belge yönetimi` disiplini çerçevesinde bakış açısı geliştirebilme;

ÖA4 Kütüphane, müze, arşiv, bilgi merkezleri veya yayıncılık gibi bilgi sektörü kapsamındaki kamu veya özel sektörde bilgi ve belge yönetimi işini yapabilecek “bilgi profesyonelleri” kategorisinde yer alan `kütüphaneci`, `bilgi yöneticisi`, ‘veri yöneticisi’, `arşivci`, “belge yöneticisi’, `dokümantalist` gibi değişik unvanlarla çalışabilme ve yönetim sürecine katılabilme;

ÖA5 Bireysel, örgütsel ve toplumsal bağlamda, bilgi ve veri kaynaklarının düzenlenerek kullanıcının bilgi gereksinimini tam ve zamanında karşılayacak bilgi sistemlerini tasarlayabilme;

ÖA6 Bilgi ve veri kaynaklarının derlenmesi, düzenlenmesi, korunarak depolanması ve yayılması sürecinde; sorunları saptayabilme, bu sorunları çözme adına eleştirel düşünme, analiz, sentez yapma, çözüm önerileri üretme becerilerine sahip olma,

ÖA 7 Kültürel ve tarihi belge olarak farklı ortamlara kaydedilmiş kültürel miras materyalinin çözümlenmesi, düzenlenmesi, hizmete sunulması ve korunarak gelecek nesillere aktarılması konusunda bilgi ve beceri sahibi olma;

Program öğretim amaçlarına göre belirlenen program çıktıları aşağıda verilmiştir:

PÇ1 Bilgi ve belge yönetimi, alanında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahiptir.

PÇ2 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder, yorumlar ve çözüm önerileri sunarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.

PÇ 3 Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisine sahiptir.

PÇ4 Bilgi arama, bulma, değerlendirme, düzenleme, kullanma, yönetme ve bilgi /bilgi ve iletişim teknolojileri /medya okuryazarlığı bilgi ve becerilerine sahiptir.

PÇ5 Kullanıcıların bilgi gereksinimlerini karşılamak için bilgi teknolojilerinden de yararlanarak bilgi kaynaklarını keşfetme, tanımlama, düzenleme, sınıflama, hizmete sunma ve bu tür hizmetleri veren bilgi merkezlerini (kütüphane, arşiv, müze vb.) yönetme bilgisine sahiptir.

PÇ6 Yazılı, basılı ve elektronik ortamlarda yayımlanan bilgi birikiminden bireysel, örgütsel ve toplumsal bağlamda en üst düzeyde yararın sağlanması için uygun bilgi sistemlerini kullanma/tasarlama bilgi ve becerisine sahiptir.

PÇ7 Bilimsel ve mesleki etik sorumluluklara ilişkin bilgi sahibidir,

PÇ8 Alanı ile ilgili bireysel ve/veya grup çalışmalarında sorumluluk alma ve bu sorumluluğu bağımsız ya da takımın bir üyesi olarak yerine getirme becerisine sahiptir.

PÇ9 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki ulusal ve uluslararası bilgileri izler ve yazılı ve sözlü iletişim kurar.

PÇ10 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreçlere, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgi ve becerilere sahiptir.

PÇ11 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda bilgiye sahiptir.

PÇ12 Disiplinler arası bakış açısına sahiptir.

PÇ 13 Arşivlerde bilgi sistemleri ve hizmetlerinin tasarlanması amacıyla Osmanlıca metinleri ve belgeleri okuma becerisine sahiptir.

PÇ14 Belgelerin kurumsal iş süreçleri boyunca geçirdiği iş ve işlemlere ilişkin bilgi ve becerilere sahiptir.